تارت توت فرنگی با عسل


تارت توت فرنگی” یک انتخاب عالی و شیک برای پذیرایی از میهمانان به عنوان شیرینی است که طرز تهیه آن را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای خمیر تارت توت فرنگی

کره:120 گرم

پودر قند:60 گرم

عسل : یک قاشق غذا خوری

آرد:200 گرم

زرده تخم مرغ :1 عدد

وانیل :یک چهارم قاشق چای خوری

نمک :یک هشتم قاشق چای خوری

مواد لازم برای کرم پاتیسیر(کرم داخل تارت)

آرد ذرت:100 گرم

شکر :150 گرم

زرده تخم مرغ:3 عدد

شیر:نیم لیتر

کره :80 گرم

وانیل :یک چهارم قاشق چای خوری

توت فرنگی : ۴۰۰ گرم

طرز تهیه تارت توت فرنگی

ابتدا پودر قند و کره و عسل را در کاسه ای بریزید و با هم زن برقی خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شده و ماده ای نرم و لطیف بدست آید.
بعد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا به خورد مواد قبلی برود، سپس وانیل را بیافزایید.
در این مرحله باید مخلوطی پفکی مانند داشته باشید، در ادامه آرد و نمک را مخلوط نموده و به تدریج به بقیه مواد بیافزایید و به آرامی هم بزنید.
زمانی که خمیر یکدست و صاف شد آن را با لایه ای از پلاستیک بپوشانید و برای یک ساعت کنار بگذارید تا استراحت کند، بهتر است در یک جای خنک بماند.
بعد از یک ساعت قالب تارت ها را چرب کرده و خمیر را باز کنید و داخل آن پهن نمایید و با دست آن را به کف و دیواره های قالب ها بچسبانید تا کاملا فرم بگیرد
فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود، روی خمیر چند سوراخ ایجاد کرده و آن را برای 20 دقیقه در طبقه وسط قرار دهید تا بپزد.
در این میان کرم پاتیسیر را به روش زیر درست کنید:
ابتدا زرده های تخم مرغ را در کاسه ای بریزید و به  همراه شکر خوب هم بزنید تا مخلوط شوند، سپس وانیل را افزوده و دوباره هم بزنید.
حالا آرد را در قابلمه ای بریزید و شیر را به آرامی افزوده و هم بزنید تا یکدست شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مواد بجوشد و کمی غلیظ شود.
در این مرحله مخلوط زده را کم کم اضافه نموده و هم بزنید تا به غلظت برسد، در نهایت کره را بریزید و کرم را از روی حرارت بردارید.
بعد از اینکه تارت خنک شد کرم را داخل آن بریزید و خوب پخش کنید، سپس توت فرنگی ها را با چیدمانی زیبا روی آن قرار داده و با عسل سرو نمایید.

3 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code