ماهی سرخ شده با عسل و زنجبیل


غذای دریایی سالم با طعمی متفاوت

این  فیله ماهی سرخ شده  با سس زنجبیل، به دلیل دارا بودن موادی از قبیل زنجبیل، سیر و سرکه بالزامیک غذایی خوش طعم بوده و ترکیب دو طعم ترش و شیرین  در این غذا مزه متفاوت و منحصر بفردی را به آن می دهد، علاوه بر این، مدت زمان طبخ آن بسیارکوتاه می باشد، بیست دقیقه برای خواباندن و ده دقیقه برای پختن. زنجبیل و عسل موجود در این غذا دارای مزاج گرم و خشک بوده و باعث تعدیل مزاج سرد ماهی می شوند، بنابراین  برای افراد با طبع های  مختلف مناسب می باشند.

مواد لازم:

عسل و زنجبیل چهار قاشق سوپخوری

سویا سس سه قاشق سوپخوری

سرکه بالزامیک سه قاشق سوپخوری

سیر یک حبه

روغن زیتون دو قاشق چایخوری

فیله ماهی گالیت یا هر ماهی بدون استخوان دیگر 170 گرم

نمک و فلفل به اندازه لازم

روغن گیاهی برای سرخ کردن یک  قاشق سوپخوری

پیازچه چهار بوته برای تزیین

طرز تهیه:

  1. در یک ظرف شیشه ای عسل و زنجبیل ، سویا سس، سرکه بالزامیک، سیر و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید . فیله ماهی را با نمک و فلفل طعم دار کرده و به مواد قبلی اضافه می کنیم و در ظرف را گذاشته و به مدت 20 دقیقه می گذاریم در یخچال بماند تا مزه دار گردد.
  2. روغن گیاهی مخصوص سرخ کردن را در یک تابه نسبتا بزرگ می ریزیم و شعله گاز را در حد متوسط تا زیاد قرار می دهیم. فیله های ماهی را از مواد در آورده و در روغن سرخ می کنیم.
  3. موادی که ماهی را در آنها خوابانده بودیم ، را در تابه ریخته و با حرارت نسبتا زیاد تفت می دهیم تا یک مخلوط لعاب دار همگن ایجاد شود. این سس را بر روی ماهی های سرخ شده می ریزیم و با پیازچه خرد شده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code