معجون معجزه آسای عسل و شلغم


درست است که شلغم به تنهایی می‌تواند به عنوان یک ماده مبارز در برابر سرماخوردگی محسوب شود؛ اما اضافه کردن عسل طبیعی نیز به این گیاه پرخاصیت، خواصی دو چندان به آن می‌بخشد. به طور کلی ترکیب شلغم و عسل طبیعی را به عنوان یک ماده موثر در پیشگیری و درمان آنفولانزا می‌دانند. به همین علت است که برخی مدعی هستند که عسل طبیعی و شلغم اگر به روشی خاص طبخ شوند، احتمالا برای درمان کرونا نیز موثر هستند. در ادامه می‌خواهیم بیش‌تر با خواص شگفت انگیز عسل و شلغم آشنا شویم.

ترکیب شلغم با عسل طبیعی یکی از روش‌های مقابله با بیماری‌های ویروسی است؛ شواهد حاکی از آن است که اثرگذاری آن به ویژه بر روی آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید رنج دوران نقاهت آنفولانزا را کم کنید، قطعا این معجون می‌تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. ما داروی مدرن را تحسین می‌کنیم اما طبیعت چیزهای زیادی برای ارائه دارد این معجون (شلغم و عسل) هیچ عارضه ای ندارد، کاملاً طبیعی است و هر سرفه ای را بهتر از شربت‌های بسته بندی شده تجاری معالجه می‌کند.

شلغم به طور مكرر در آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گفته می‌شود به عنوان خلط آور برای بیماری‌های تنفسی عمل می‌كند، ترکیب شلغم با عسل طبیعی یکی از روش‌های مقابله با بیماری‌های ویروسی است. درست است که شلغم به تنهایی می‌تواند به عنوان یک ماده مبارز در برابر سرماخوردگی محسوب شود؛ اما اضافه کردن عسل طبیعی نیز به این گیاه پرخاصیت، خواصی دو چندان به آن می‌بخشد. به طور کلی ترکیب شلغم و عسل طبیعی را به عنوان یک ماده موثر در پیشگیری و درمان آنفولانزا می‌دانند. به همین علت است که برخی مدعی هستند که عسل طبیعی و شلغم اگر به روشی خاص طبخ شوند، احتمالا برای درمان کرونا نیز موثر هستند. در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی در مورد خواص ترکیب عسل طبیعی و شلغم می‌پردازیم. با این حال قبل از مصرف عسل و شلغم حتما از دلایل خاصیت این دو ماده برای درمان بیماری‌های ویروسی آگاه باشید.

چرا ترکیب عسل و شلغم برای درمان بیماری‌های ویروسی موثر است؟

همه ما از خواص عسل طبیعی برای مبارزه با ویروس‌ها و آلودگی‌ها اطلاع داریم. در سایت کوزه عسل نیز به خواص مختلف عسل طبیعی برای مبارزه با ویروس‌ها و همچنین آنتی اکسیدان بودن آن و مبارزه با رادیکال‌های آزاد پرداخته ایم. با این حال جالب است بدانید که ترکیب شدن عسل با شلغم، خواص آن را با تغییر مواجه می‌کند. در واقع اضافه شدن برخی مواد یا آنزیم‌ها از شلغم به عسل طبیعی، عاملی است که باعث شده ترکیب عسل و شلغم خاص و متفاوت باشد.

شلغم یکی از سبزی‌های شناخته شده در دنیا است. این نوع سبزی، نژادهای مختلفی دارد که در ایران عموما شلغم سفید یافت می‌شود. خواص مختلفی برای شلغم ذکر شده که هر کدام از این خواص می‌تواند در ترکیب با عسل طبیعی به آن اضافه شده، ماده ای خاص تولید کند. برخی از این خواص عبارتند از:

  • شلغم سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
  • شلغم بسیار مقوی و دارای ارزش غذایی بسیار بالاست.
  • خاصیت تصفیه کننده بودن خون توسط شلغم، به خواص دیگر این سبزی کمک می‌کند.
  • شلغم خواص ضد تومور و ضد سرطانی دارد.
  • شلغم یک میکروب کش و یک ماده آنتی باکتریال است.

این موارد تنها بخشی از خواص فوق العاده شلغم برای سلامتی انسان هستند. اگر نگاهی گذرا به همین خواص هم بیاندازیم متوجه می‌شویم که چرا از شلغم برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود و به آن لقب پنی سیلین گیاهی داده شده است.

ترکیب شدن عسل با شلغم، تمامی این خواص را دو چندان می‌کند. به این علت که عسل طبیعی نیز بسیاری از این خواص را با خود به همراه دارد، برخی از این خواص عبارتند از:

عسل، ابزاری عالی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها (سرماخوردگی، سرفه، بیماری قلبی، بری بری).

    سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛

    گردش خون را بهبود می‌بخشد؛

    عملکرد قلب را عادی می‌کند؛

    اثر ضد التهابی و ضد باکتریایی؛

    دستگاه گوارش را بازیابی می‌کند؛

    روده ها را تمیز می‌کند؛

    متابولیسم را عادی می‌کند؛

    بدن را با مواد مفید و غیره تغذیه می‌کند.

ترکیب این دو ماده باعث افزایش خواص آن به ویژه در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین نیازهای ویتامینی و مواد معدنی بدن و همچنین خاصیت ضدمیکروب و ضد ویروس آنها می‌شود.

آیا ترکیب عسل و شلغم درمان قطعی آنفولانزا است؟

شواد نشان می‌دهد که یکی از مهمترین خواص ترکیب عسل و شلغم، برطرف کردن آنفولانزا یا کاهش علائم آن است. برای مثال اگر به روش ریختن عسل طبیعی درون شلغم و حرارت دادن آن به صورت ملایم عمل کنید، معجون به دست آمده می‌تواند باعث درمان سرفه‌های خشک شود.

امروزه به ویژه با افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا، افراد مختلف بسیار حساس شده اند. به این دلیل که یکی از علائم کرونا سرفه های خشک است، بسیاری به دنیال درمان آن می‌گردند. این در حالی است که سرفه نشانه سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بوده و نمی‌توان در مورد آن به صورت قطعی نظر داد. برای برطرف کردن سرفه به منظور اطمینان از عدم ابتلا و برطرف کردن یکی از علائم کرونا، می‌توان از معجون عسل و شلغم استفاده کرد که بسیار خوب و کاربردی است.

چطور معجون عسل و شلغم تهیه کنیم؟ تهیه شربت سرفه با شلغم و عسل

روش‌های مختلفی برای تهیه معجون شلغم و عسل وجود دارد. در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به یکی از بهترین روش‌های تهیه معجون عسل و شلغم خواهیم پرداخت. با این حال بد نیست به صورت خلاصه با 3 روش ترکیب عسل و شلغم آشنا شوید.

  1. می‌توانید به سادگی روی شلغم طبخ شده عسل ریخته و میل کنید. در این صورت اگر از طعم شلغم خوشتان نمی‌آید، دلچسب‌تر می‌شود.
  2. می توانید شلغم‌ ها را شسته و پوست بگیرید و داخل شلغم‌ ها را با قاشق خالی کنید.

 داخل هر شلغم‌ را با یک قاشق مرباخوری عسل پر کنید، دقت کنید که لب‌ به لب پر نکنید، سپس کلاهک شلغم را روی آن قرار دهید. حالا شلغم‌‌ها را داخل یک ظرف مناسب مثل ظرف پیرکس که تحمل حرارت داشته باشد قرار دهید. درب ظرف را ببندید. حالا یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و ظرف حاوی شلغم‌‌ها را داخل آن قرار دهید. قابلمه آب را روی حرارت قرار دهید و شعله را خیلی کم کنید. حدود ۲ ساعت بعد، شعله را خاموش کرده و اجازه دهید شلغم‌‌ها خنک شوند. وقتی شلغم‌‌ها خنک شدند، مایع داخل آن‌‌ها را درون لیوان بریزید. حالا از این معجون معجزه‌ گر، در روز ۳ وعده میل کنید تا اثر شفا بخش آن را ببینید.

  • می‌توانید شلغم پخته شده و عسل طبیعی را با میکسر با هم میکس کنید و با قاشق میل کنید.

شلغم و عسل برای کودکان

عسل و شلغم دو آنتی اکسیدان قوی هستند که ترکیب این دو برای درمان سرماخوردگی بسیار مؤثر است.

این ترکیب بخصوص برای سرماخوردگی کودکان خیلی مفید است تا آنها را وادار به خوردن داروهای شیمیایی نکنیم.

.

خواص شلغم و عسل برای سرماخوردگی و گلو درد:

برای قرن‌ها برای درمان برونشیت، سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها با استفاده از شلغم با عسل، دستور داروی ملی ارتباط و محبوبیت خود را از دست نداده است .ترکیب این دو محصول مفید سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد به مبارزه با بیماری‌های تنفسی، سیستم قلبی عروقی و عصبی، مشکلات دستگاه گوارش، دندان درد، سنگ کلیه و سایر بیماری‌ها کمک می‌کند. شلغم و عسل برای کل بدن مفید است و ریشه و فرآورده‌های زنبور عسل سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد مفید برای بدن هستند و هنگامی که به هم متصل شوند خواص عالی آن‌ها مکمل و تقویت کننده یکدیگر هستند. ترکیب این دو محصول از دیرباز برای درمان سرفه، گلودرد، التهاب حنجره در بزرگسالان و کودکان استفاده می‌شود. بر خلاف داروهای دارویی، این داروی عامیانه عوارض جانبی ندارد و به مقابله با سرفه‌های قوی و خشک کمک می‌کند. شلغم و عسل اثر خلط آور، تب بر و ضد التهابی دارند. به غیر از این، ترکیب این فرآورده‌ها اثر آرام‌بخشی بر روی سیستم عصبی دارد و خواب‌های قوی می‌سازد، روده را بهبود می‌بخشد و به رفع یبوست کمک می‌کند. از آنجایی که عسل به کاهش سرفه کمک می‌کند، با شایع‌‌تر شدن سرماخوردگی بخصوص در طی ماه‌‌های زمستانی، مصرف آن می‌‌تواند بسیار مفید باشد. شما می‌‌توانید از شربت‌ های سرفه تجویز شده بوسیله پزشک استفاده کنید، اما مواد تشکیل دهنده آنها برای سیستم ایمنی شما مضر هستند. خواص ضد باکتریایی عسل معمولاً در مقابل باکتری‌های گرم مثبت مشاهده شده است. تحقیقات اخیرِ انجام شده بر روی استافیلوکوکوس با کواگولاز منفی (مانند استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس) ا نیز نشان داده‌اند

عسل دو اثر ضد باکتری دارد:

اثر باکتریواستاتیک:

بدین معنی که قادر است از تکثیر و رشد باکتری‌ها جلوگیری کند.

اثر ضد باکتری:

یعنی می‌تواند باکتری‌ها را نابود کند. 

تمام مواد موجود در شربت سرفه، برای شما سلامتی به ارمغان نمی‌‌آورند، اما عسل نوعی داروی قدیمی برای سرفه است که برای سلامتی مفید می‌‌باشد. عسل دیواره گلو را پوشش داده و از طریق تسکین انتهای عصب‌‌هایی که از گلو محافظت می‌‌کنند، باعث آرام شدن گلو می‌‌شود.

برخی پزشکان باور دارند که مصرف دو قاشق غذاخوری عسل در روز، همانند داروهای برطرف کننده سرفه مفید (WHO) به عسل به عنوان تسکین دهنده (ماده‌ ای که تحریک و التهاب را کاهش می‌‌دهد). در حقیقت، سازمان جهان بهداشت اعتقاد دارد که به دلیل استفاده از عسل به عنوان یک غشای محافظتی بر روی گلو به تسکین سرفه کمک می‌‌کند.

نتیجه :

امروزه با وجود عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی بهترین روش درمانی استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی است، ترکیب عسل و شلغم همانطور که گفته شد به علت اینکه هردو، انتی آکسیدان قوی هستند، برای درمان سرماخوردگی ، انفولانزا و گلو درد و سرفه ی کرونا مناسب هستند که نحوه ی درست کردن یک شربت سرفه ی طبیعی با استفاده از این ترکیب در مقاله آموزش داده شد.

منابع :

https://www.beytoote.com

https://www.asalna.com

https://bee.net.ua/en/ripa-z-medom-retsept-prigotuvannyaikorisnivlastivosti

https://www.lacucinaitaliana.com/trends/healthy-food/turnip-decoction-how-to-make-it-and-why-it-is-healthy?refresh_ce

https://vista.ir/w/a/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code